כיצד לאבטח את נתוני הענן והיישומים שלך?

כיצד לאבטח את נתוני הענן והיישומים שלך?

אם אתה משתמש בפלטפורמת מחשוב ענן, ישנן מספר דרכים לאבטח את המידע והיישומים שלך. זהות חזקה וניהול אימות הוא חיוני, כמו גם הצפנה במעבר ובמנוחה. אתה צריך גם להשתמש בפחות חיסיון, אשר מגביל את הגישה למשאבים שאינם נחוצים לפעילות היומיומית של העסק שלך. יתר על כן, אתה צריך להגביל את היכולת של אדם לגשת משאבים חסויים וגיבוי מידע ענן מאובטח. כדי להימנע מתוכנות כופר, עליך גם ליישם ראות מיקום נתונים ובקרה ולהשתמש בשיטות הטובות ביותר לניהול סיסמאות.

שימוש ברשת פרטית וירטואלית (VPN) כדי להגן על השער שלך לענן היא הדרך הטובה ביותר להבטיח אבטחת מידע. על ידי שימוש ב VPN, אתה יכול להבטיח שהנתונים הרגישים שלך בטוחים גם כאשר באינטרנט אלחוטי ציבורי. אמצעים אלה יכולים לעזור לך להגן על המידע שלך מפני צדדים שלישיים לא רצויים ולמנוע כל פריצת נתונים. אתה צריך גם ליישם בקרת ביטחון אפס אמון כדי להגן על נכסי משימה קריטיים. לבסוף, עליך ליישם הגנת מידע מקיפה עבור היישומים והנתונים שלך. זה אומר להבטיח הצפנה מקצה לקצה של המידע שלך כאשר הוא נטען לענן.

בעוד ספקי ענן אחראים לפיתוח גיבוי נגד פגיעות אבטחה, לקוחות צריכים להתמקד בהרגלי שימוש מאובטחים והגדרות היישומים שלהם. בנוסף, עליהם לוודא שחומרת משתמש הקצה מאובטחת. זה יכול להשתנות באופן נרחב בין סביבות מחשוב ענן. לדוגמה, ספקי שירותי הענן משתנים באופן שבו הם הבעלים של רכיביהם. לכן, מדיניות האבטחה שלך צריכה להיות תלויה בשיטות האבטחה של הארגון שלך. אם אינכם בטוחים אם פתרון אבטחת ענן מתאים לכם, בדקו את האבטחה של הספק ואת השירות בו אתם משתמשים.

ישנם סוגים שונים של מתקפות סייבר שמטרות שירותי ענן. באופן כללי, השניים הנפוצים ביותר הם התקפות DDOS (הכחשה מבוזרת של השירות) ו-botnets. התקפות אלה תוקפות את שירותי הענן על ידי העמסת יתר שלהם עם נתונים. מלבד הסיכונים הנלווים להתקפות DDOS, על המשתמשים גם להיות זהירים בעת הזנת אישורי ההתחברות שלהם וסיסמאות. הנתונים המאוחסנים בשרתי ענן יכולים להיחשף לעולם החיצון אם הגדרות האבטחה אינן מוגדרות נכון. שימוש בפתרונות אבטחת ענן עם שכבות רבות של הגנה יבטיח שהמידע שלך בטוח.

במונחים של אבטחת ענן, GDPR של האיחוד האירופי הטיל דרישות חדשות לספקי שירותי ענן כדי להגן על נתוני הלקוחות. חוקים אלה יכולים להוביל להתדיינות משפטית אם אתה מאבד גישה לנתונים שלך בענן. המפתח הוא למצוא ספק שירותי ענן שעונה לתקנות אלה. הנתונים המאוחסנים בסביבות ענן צריכים להיות מוצפנים ואישור גישה צריך להיות נשלט על ידי הבעלים של הנתונים. ספק השירות צריך גם להגן על זהותו ואישורו של הלקוח.

המידע שאתה מאחסן בענן צריך להיות מוצפן במנוחה ובמעבר. זה יגן מפני תוקפים וימנע מהם לקרוא את המידע ששמור שם. המידע צריך להיות מוצפן גם כאשר הוא נע בין עננים. להגנה מקסימלית, המידע שלך צריך להיות מוצפן בזמן שהוא במעבר ומאוחסן על הענן. בענן, אתה צריך להשתמש שירות ניהול זהות וגישה כדי לשלוט בגישה לנתונים. בדרך זו, אתה יכול בקלות להבטיח שלאף אחד אין גישה לנתונים שלך.

יתרון נוסף של אבטחת ענן הוא שהוא אמין יותר מאשר על בסיס פתרונות. מאחר שלספקי שירותי ענן יש משאבים ייעודיים לאבטחה, הם יכולים לשמור על תשתיות מאובטחות ולתקן נקודות תורפה במהירות. לעסק אחד, לעומת זאת, אולי אין את המשאבים לבצע את המשימות הללו. מוצרי אבטחה כשירות, לעומת זאת, מתארחים במרכז מידע מבוסס ענן. מוצרים אלה אמינים יותר מאשר פתרונות בסיסיים ודורשים תחזוקה מינימלית.

אבטחת ענן יכולה להיות משותפת בין לקוחות וסי-אס-פי. למרות שה-CSPs מספקים שירותי אבטחה וכלים, אבטחת המידע המאוחסן על הענן שלהם היא בסופו של דבר באחריות הלקוחות. עם זאת, ישנן מספר דרכים לשפר את אבטחת הענן. קודם כל, אתה צריך להבין את התפקידים של הלקוח וגם של המפרנס. לדוגמא, אתם צריכים לדעת את ההבדל בין תשתית כשירות ותוכנה כשירות. האחריות הביטחונית משתנה בהתאם לאיזה מודל שירות אתה משתמש.

ספקי ענן אמורים לספק רמת אבטחה המתאימה לארגון שלך. למשל, אם אתה מעביר יישומים עסקיים-קריטיים לספק ענן, אתה צריך להבטיח כי היציאה מאובטחת. שימוש בספק ענן חסר ביטחון הוא מסוכן כי זה מגדיל את האפשרות של גניבת נתונים. בנוסף, עליך לוודא כי לספק הענן יש בקרות אבטחה מתאימות במקום כדי להגן על הנתונים שלך. אתה חייב גם להבטיח כי הספק יש צוות אבטחה ייעודי IT כדי להגן על הנתונים שלך.

פרטים נוספים בלינק: https://youcc.co.il/